Dbamy o kręgosłup

posted in: Porady | 0

Niewielu z nas jest w stanie uświadomić sobie że codzienne funkcjonowanie może w dużym stopniu wpłynąć niekorzystnie na nasz organizm a w szczególności na  nasz kręgosłup

back_skin_woman_pickle

Najnowsze badania statystyczne stwierdzają że jedną trzecią naszego życia spędzamy w pozycji siedzącej. Wynika to oczywiście w dużej mierze z trybu życia do jakiego zmusza nas dzisiejszy świat : praca w biurze , prowadzenie samochodu, prace przy komputerze.

Bardzo złą wiadomością dla nas jest że w praktyce pozycja siedząca jest bardzo niekorzystna dla naszego kręgosłupa.

W tej publikacji postaramy przedstawić wam kilka łatwych wskazówek jak w odpowiedni sposób zadbać o nasz kręgosłup aby nasza sylwetka była idealna.

Na samym początku przypomnimy wam kilka istotnych informacji związanych z kręgosłupem.

Kręgosłup każdego z  nas składa się  trzydziestu trzech – trzydziestu czterech kręgów, to konstrukcja w której każdy kręg ułożony jest jeden na drugim tworząc oś dla całego organizmu. Bardzo ważnym elementem dzięki którym nasz kręgosłup jest w stanie przyjmować różne pozycje są dyski które oddzielają kręgi. Dysk umieszczony pomiędzy dwoma kręgami możemy porównać do poduszki dzięki której kręgi podczas ruchu nie ocierają się o siebie nie powodując charakterystycznego bólu. Ból ten możemy odczuć gdy nabawimy się urazu którym jest „wypadnięcie dysku”.

Specjaliści alarmują że nie powinniśmy lekceważyć nawet delikatnych bólów, ponieważ drobne urazy w przyszłości mogą przekształcić się w poważne schorzenia które będą wymagały specjalistycznej opieki.

W dzisiejszych czasach istnieje dużo różnych sposobów dzięki których możemy utrzymać nasz kręgosłup w dobrej kondycji a nawet zniwelować dokuczające bóle.

Pierwszym i chyba najważniejszym krokiem jest przeanalizowanie swojego trybu życia. Fizjoterapeuci  uważają że aktywny tryb życia w ogromnym stopniu może zmniejszyć konsekwencję związane  z prowadzenie siedzącego trybu życia. Należy pamiętać że jeśli decydujemy się na uprawianie jakiegoś sportu to powinniśmy wziąć pod uwagę w jakim stopniu będziemy obciążać nasz kręgosłup.

Jak wiadomo istnieją dyscypliny sportowe które w dużym stopniu obciążają dane partie naszego kręgosłupa. Pamiętajmy zatem żeby uprawiać takie sporty które nie przyczynią się do pogorszenia naszego stanu.

Leave a Reply